Przygotuj wszystkie niezbędne materiały

Kolejnym ważnym elementem dobrego przygotowania się do nauki jest zadbanie o to, aby wszystkie notatki były w zasięgu ręki. Zatem na biurku powinny znaleźć się zeszyty, książki, ćwiczenia, notatki.

Jeżeli korzystamy z materiałów komputerowych plików PDF, prezentacji, slajdów, to warto je wszystkie umieścić w jednym folderze na pulpicie.   Wiadomo, czym grozi szukanie maila od koleżanki ze slajdami, nie ma możliwości, aby nie zajrzeć na ulubiony portal społecznościowy.

Proste pytanie do kolegi „uczyłeś się”, nigdy nie kończy się na jednym zdaniu. Internet kusi, sprawdzę, czy wygrałem aukcje, jaka będzie pogoda, może odwołali egzamin, więc zajrzę na stronę uczelni.

Podobnie, jak oderwanie się od biurka, bo w plecaku, albo w kuchni została niezbędna książka.   W takiej sytuacji zawsze znajdzie się milion powodów, które nie zachęcają do powrotu do nauki.

Koniecznie trzeba omijać te pochłaniacze czasu. Dlatego przed rozpoczęciem nauki zorganizujmy wszystko w jednym miejscu.