Rola wody w diecie

Podstawową sprawą przy stosowaniu każdej diety, a także w ogóle w samym odżywianiu jako takim, jest picie odpowiednich ilości wody. Nie wystarczy jednak po prostu pić i już.

Trzeba umieć to robić. Mianowicie, najważniejsze jest to, aby pić wodę regularnie i w niewielkich ilościach.

To zalecenie jest spowodowane faktem, że nasze komórki bardzo wolno wchłaniają wodę, więc jeżeli wypijemy kilka szklanek za jednym razem, to ten płyn zwyczajnie przez nas „przeleci” i nie skorzystamy na tym zbyt wiele. Ba, możemy nawet stracić.

Okazuje się bowiem, że taka pita duszkiem woda potrafi wypłukiwać z organizmu cenne minerały. Najbardziej wskazanym sposobem picia wody jest więc całodzienne sączenie jej niewielkimi łykami.

Tym sposobem, na koniec dnia bilans wypitych przez nas płynów powinien plasować się na poziomie 2,5, maksymalnie 3 litrów. Jeżeli ktoś nie przepada jednak za smakiem wody, a raczej jej brakiem, dobrym sposobem jest dodawać do niej sok z cytryny i/lub listki świeżej mięty.

Ważna jest też oczywiście sama jakość wody. Wydaje się, że dietetycy najbardziej polecają Cisowiankę.

Podobno dzięki świadomemu piciu wody można również znacząco, żeby nie powiedzieć – cudownie – schudnąć.