Wybór gadżetów reklamowych na miarę potrzeb klientów

Gadżety reklamowe, czyli inaczej darmowe upominki posiada niemalże każdy w swoim otoczeniu. Są to wszelakie notesy, długopisy, breloczki, pendrivy, kubki. Za wyborem odpowiedniego gadżetu reklamowego stoi jednak decyzja. W końcu trzeba przemyśleć to w jaki sposób zadowolić swoich obecnych klientów, pracowników, potencjalnych klientów lub kontrahentów i partnerów. W dzisiejszym świecie raczej nie ma przypadków. Dobieranie gadżetów wywodzi się z konieczności przeglądu potrzeb klienta, a dopiero potem dobiera się odpowiedni dla marki design i jakość. W dzisiejszym świecie, gadżety reklamowe są nieodłączną częścią strategii marketingowych.

Są po prostu koniecznością, przez to, że w istocie stają się najtańszym nośnikiem reklamowym, który pozwala na budowanie świadomości wizerunku marki wśród użytkowników i innych uczestniczących w jej istnieniu na rynku. Wybór odpowiednich gadżetów reklamowych nie jest jednak prosty. Pytanie – jak to robić oraz jakie się sprawdzają? Poniżej przedstawiamy listę, którą warto prześledzić, by się tego dowiedzieć:

  • Jeśli jesteśmy zwolennikami standardowych gadżetów, do których zaliczają się wyżej wspomniane kubki, długopisy i notesy – poświęćmy chociaż chwilę uwagi na grupę docelową. Jeśli chcemy obdarować eleganckie kobiety, dobrze jest, gdyby notes był w komplecie z ładnie opakowanym długopisem. Studenci z kolei ucieszą się z dodatkowej kieszonki na ksero. Fajnie stworzyć też indywidualną grafikę, aby notes nie był ,,kolejnym’’ po prostu przydatnym gadżetem, bo nikt nie zwróci uwagę na logo firmy. Nie mniej jednak odradza się używanie tak banalnych i popularnych gadżetów.

    Dzisiejszy rynek oferuje dużo więcej, wystarczy jedynie poszukać inspiracji;

  • Gadżety dobiera się w taki sposób, aby pasowały do ludzi, którzy będą z nich korzystać. Idzie za tym fakt, że muszą pasować także do branży. Dlatego rzadko firmy kosmetyczne korzystają z elektroniki, a informatyczne z wyżej wspomnianych notesów. Odbiorcy marek to ludzie, którzy znają się na rzeczy. Dlatego gadżety powinny być przede wszystkim użyteczne! Po to, by w czasie użytkowania danego przedmiotu, odbiorca zwrócił uwagę na logo firmy i miał przyjemne skojarzania;
  • W momencie, gdy nie wiemy na co się zdecydować i boimy się, że każdy pomysł jest banalny – postawmy na sprawdzone już upominki. Mogą być to elegancko zapakowane czekoladki lub wino w torebce obrandowanej przez markową paletę barw, jej logo, itp.;
  • Warto skupić się w dużej mierze na jakości oferowanych gadżetów.

    Nie ma nic gorszego niż moment w którym użytkownik zawiedzie się w momencie użytkowania. Oczywiście, nie warto stawiać na najdroższe rozwiązania, zwłaszcza, gdy nie mamy na to pieniędzy. Nie mniej jednak lepiej uprościć dany upominek i sprawić, że będzie cieszył oko i działał długo, aniżeli ciąć koszty ku chwilowej efektywności;

  • Dziś możemy w łatwy sposób rozejrzeć się za istniejącymi już gadżetami. Spotkać można firmy, które zajmują się głównie tym tematem. Jest ich coraz więcej, a oferta bogatsza. Co ciekawe, oferują także rozwiązania mocno spersonalizowane, dzięki czemu nie musimy się sami martwić o dobór do grupy docelowej.

.